Direct naar inhoud

Etaleur/Eventstylist (Titel: GCP®-E)

De Etaleur/etaleuse ondersteunt het verkoopteam door een goede indruk te geven van het assortiment en de positionering van het bedrijf. De etalage moet een afspiegeling zijn van het bedrijf en haar assortiment.

CreatiefNivo

Het verrassen van de consument vereist creativiteit. Een uitgebalanceerde combinatie van de belichting, het product en de decoratie zorgt voor de juiste sfeer en maakt het onderscheid tussen de concurrent of de etalage ernaast. 

Wanneer je als Etaleur aan het werk wilt, is dit een belangrijk uitgangspunt. Een goede etalage is er een met een duidelijke boodschap. Een etalage is een onmisbaar verlengstuk van de andere reclame-uitingen.

Indien je alle onderstaande examens met succes hebt afgelegd, ben je een gediplomeerd etaleur/eventstylist. Je komt dan in het openbare register en je mag de titel  GCP®-E achter je naam zetten.

Etalage- & Eventstyling

De Etaleur heeft uiteraard kennis van etalages. Etalages moeten overzichtelijk en de juiste styling hebben om als een goede eye-catcher te kunnen fungeren. De Etaleur ondersteunt het verkoopteam door een goede indruk te geven van het assortiment en de positionering van het bedrijf.

Interieurstyling

De Etaleur heeft kennis van Interieurstyling. Je kunt met behulp van beperkte middelen een sfeer scheppen. Zichtbare effecten zonder ingrijpende verbouwingen maar met behulp van onder andere kleur, materiaal, stoffen en accessoires.

Verkooptraining

De Etaleur heeft kennis van verkooptechnieken. Ook voor creatieve professionals is kennis van verkooptechnieken belangrijk. Creatieve mensen geven hier vaak te weinig aandacht aan. In totaal zijn er meer dan 20 verkooptechnieken.

Reclame en Promotie

De Etaleur heeft kennis van reclame en promotie. Het promoten van producten en diensten wordt steeds belangrijker. Vroeger won het beste product, nu wint het product met de beste reclame en promotiecampagne. Reclame maken is geen kunst maar een kunde.

Time Management

De etaleur heeft ook kennis van timemanagement. Iemand die op topcapaciteit werkt is eenvoudigweg niet in staat er extra werk bij te nemen. Door jouw werkwijze beter te structureren en te organiseren leren wij je om een hoger rendement uit jouw kostbare tijd te halen.

Basiskennis Indesign

De Etaleur heeft kennis van het opmaken van publicaties. Opdrachtgevers willen niet alleen een website maar ook een kaartje, een flyer of brochure. Het is al enige tijd geleden dat bij het opmaken van onder andere tijdschriften, boeken, posters en flyers gebruik gemaakt werd van een snijmat, metalen liniaal en mesjes. Tegenwoordig zijn dat soort handelingen en materieel gedigitaliseerd. Één van de meest gebruikte programma’s voor het opmaken van publicaties is Indesign.